Naujienos
- Lankėmės jaukiame Saulės mieste – Šiauliuose
- Pasirenkime VP (Viešųjų pirkimų) testui
- Kad auklytės kurtų sveiką ir saugią aplinką ugdytiniams
- Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo institucijų kaitos veiksniai ir kryptys
- Vyresniojo amžiaus žmonių mokymosi galimybės
- Rinkimės laimingą gyvenimą
- Kūrybinėse dirbtuvėse
- Tūkstantmečio mokyklos – kur link?
- Pasidalinta Mąstymo mokykos kūrimo gerąja patirtimi
- Medininkai, Jašiūnai, Šalčininkai....
- IV-asis muzikos ir teatro festivalis ,,Pasakų šalis-2022‘‘
- Mokosi matematikai
- Mokymai ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams
- Šiuolaikinė pamoka, kokia ji?
- ,,Nuo uždavinio iki rezultato pamatavimo‘‘
- Keliavome po Alytaus kraštą
- Viltingų šv. Velykų
- Fizinis aktyvumas 55+
- Mentorystė švietimo įstaigose
- Grupinės konsultacijos - efektyvaus bendravimo principai
- Neužbaigta konferencija su Ukraina
- Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo turinio atnaujinimas
- Pranešimas švietimo centrų vadovams
- Kviečia Šv. Jokūbo kelias ,,Camino Lituano’’
- Andragogus pasiekė stalo knyga
- Geografai tyrinėjo Žemę su Rytu Šalna
- Vaikų ugdymas priešmokykliniame amžiuje
- Interviu su psichologe Asta Jakoniene
- Gamtos mokslų srities mokytojų dalykinių kompetencijų tobulinimo mokymai
- Įsitikinome: esame veiklūs ir reikalingi!
- Savanorystės esmė - padėti kitiems
- Rytų Lietuvos mokytojų sąjungai – 10
- Viktorina ,,Tautų įvairovė Lietuvos Didžiojoje kunigaikštystėje’’
- Kaip kalbėti bei diskutuoti su paaugliais „nepatogiais“ klausimais
- Suaugusiųjų mokymosi savaitė „Mokaisi – gyveni, gyveni – mokaisi!“
- Darbo su suaugusiais reikia mokytis
- Pasirašyta tarptautinė bendradarbiavimo sutartis
- Kaip gyvena TAU studentai?
- Projekto dėka tobulėjame ir semiamės patirties
- Stažuotė Naujajame Sonče – įdomi ir turininga
- Kaip padėti suaugusiems išlikti darbo rinkoje?
- ,,Kelias į verslą Lenkijoje ir Lietuvoje’’
- Startuoja projektas ,,Galimybių spinta’’
- Bendravome su Latvijos ir Estijos kolegomis projekte
- Gyvenkime čia ir dabar
- Po Ignalinos kraštą
- Geros savijautos programa laukia paraiškų
- Žmonėms su negalia – reikiamą dėmesį
- Virtualios realybės technologijos – vertos dėmesio!
- ,,Gamtos melodijoje’’ ilsėjomės ir mokėmės
- Individualios mokinių pažangos stebėsena – vienas svarbiausių mokyklų uždavinių
- Socialinis pedagogas ikimokyklinėje įstaigoje
- Sulaukėme svečių iš Lenkijos Kujavijos Pamario aukštosios mokyklos
- Internetinių įrankių panaudojimas ikimokyklinio ugdymo procese
- ,,Išlikime sveiki – 2021’’
- Daugiau dėmesio gabių vaikų ugdymui
- Kviečiame TAU į šviesos terapijos užsiėmimus
- Raseinių kūrybinės komandos stažuotė - ,,Projektinis darbas – raktas į STEAM įgyvendinimą mokykloje. Patyriminis ugdymas ugdymo procese’’
- Trakų TAU įsijungia į nacionalinę TAU asociaciją
- Tautinių mažumų ikimokyklinukų, priešmokyklinukų ir pradinukų pedagogus, mokysiančius lietuvių kalbos – kviečiame į mokymus!
Projekto ,,Ugdymas karjerai’’ darbo grupė – Vokietijoje
Publikuota: 2013-12-01 | Autorius: Nijolė Lisevičienė

,,Ugdymas karjerai’’,- tai projektas, kurį įgyvendina Lietuvos vaikų fondas, kurio partneriais esame jį įgyvendinant. Projekto tikslas – suteikti globos namų auklėtiniams, socialinės rizikos grupei priklausantiems moksleiviams trūkstamų socialinių žinių ir darbinių įgūdžių, gebėjimų tinkamai pasirengti profesinei karjerai, mokėti ,,sugyventi’’, dirbti kolektyve. Mūsuose nėra stiprių ryšių ir bendradarbiavimo tarp globos įstaigų, vietos bendruomenių bei verslo įstaigų, todėl pirmieji darbiniai žingsniai tokiems asmenims būna sunkūs ir nesėkmingi.
Grupė projekte dirbančių ir savanoriaujančių asmenų lapkričio 3-8 dienomis lankėsi Vokietijos Erfurto miesto socialinėse įstaigose ir domėjosi taikomomis praktikomis ir sukaupta gerąja patirtimi parengiant šios tikslinės grupės narius darbui ir profesinei karjerai.
Dalykinėje komandiruotėje mūsų rajoną atstovavome net tryse: Aukštadvario žemės ūkio mokyklos socialinė pedagogė, profesijos mokytoja Nijolė Zubrickienė, Lentvario vaikų globos namų darbuotoja Vaida Juškauskaitė ir aš, VšĮ Trakų švietimo centro direktorė N. Lisevičienė. Aplankėme nemažai įstaigų, bet didžiausią įspūdį paliko darbas su moksleiviais, atsidūrusiais ties iškritimo iš mokyklos riba ir ikiprofesinis mokymas.
Ne paslaptis, kad yra mokinių, kurie dėl problemų šeimoje, dėl tarpusavio santykių, galiausiai dėl nenoro ką nors veikti, praleidžia vis daugiau pamokų. Tokie mokiniai iš visų mokyklų nukreipiami į specialų centrą, kuriame su jais dirba tam parengti socialiniai darbuotojai, o darbas vyksta ir individualiai, ir nedidelėse grupelėse. Šiuo metu centrą lanko 15 jaunesnių ir 8 vyresni moksleiviai, o su jais dirba 9 etatiniai darbuotojai. Mokiniai turi 15 savaitinių pamokų ir mokosi tam tikrų dalykų, bet daugiau laiko skiriama praktinei veiklai, bendravimui, mokomi naudotis tam tikra dienos maitinimui skirta pinigų suma, nusipirkti produktų, parengti pusryčius, pietus. Ugdoma atsakomybė, savarankiškumas. Taip sprendžiamos socialinės rizikos grupės moksleivių, klasės, kurioje dėl jo kyla problemų, jų tėvų, mokyklos, o kartu ir bendruomenės problemos. Juk nuo to, ar jie mokysis ar atsidurs gatvėje, priklausys visos šalies saugumas, ateitis. Centrą finansuoja Jaunimo ir Švietimo tarnybos.
Antras, įdomus dalykas, tai ikiprofesinis mokymas,( kitaip – profesinio pasirengimo mokykla) vykstantis panašioje į profesines mokyklas bazėje, kur nemotyvuotiems, nežinantiems kokią specialybę rinktis ir nenorintems mokytis moksleiviams sudaromos sąlygos per metus laiko save išbandyti dviejose, trijose specialybėse, pasirenkant iš siūlomų 30-ies, susipažįstant su to darbo praktine puse. Yra glaudūs ryšiai su didelėmis įmonėmis, kuriose atlieka praktiką. Dirbti šioje mokykloje gali tik įgiję profesinės reabilitacijos kvalifikaciją.
Įdomu buvo susitikt su socialiniais pedagogais, dirbančiais su gatvės vaikais, išgirst jų potyrius, nuomonę, apsilankyti Carito dienos centre, vaikų globos namuose, kurių dauguma- nedideli, besirūpinantys 20-ia – 25-iais asmenimis. Iš mieste esančių 6 vaikų globos namų, tik vieni – valstybiniai.
Ypatingai didelį įspūdį paliko savivaldybės bei įmonių , kurios gyventojams teikia šilumą, elektrą, vandenį, bei kitas paslaugas bendras siekis, kad gyventojai neįklimptų į dideles skolas, neprarastų butų, būtų mokūs. Yra įsteigti ir išlaikomi socialinių darbuotojų etatai, kurie prižiūri, kontroliuoja kaip tokios šeimos naudoja gautas lėšas, padeda jas racionaliai paskirstyti, o esant reikalui, laiku kreipiasi į socialines įstaigas dėl papildomų išmokų. Manau, kad tokia praktika galėtų pasinaudoti ir mūsų šalies savivaldybės kartu su paslaugas teikiančiomis įstaigomis.
Detaliau susipažinę su Vokietijos socialinio darbo sistema galime teikti, kad LVF projektas ,,Ugdymas karjerai’’ yra savalaikis ir sprendžia itin svarbias ne tik moksleiviams, bet ir visiems piliečiams svarbias problemas.
Pirmoje nuotraukoje: trakietės N. Zubrickienė (pirma iš kairės), N. Lisevičienė (antra iš dešinės). Antroje nuotraukoje: iš dešinės LEU soc. mokslų daktarė A. Kaušylienė, trakietės N. Zubrickienė, N.Lisevičienė, V. Juškauskaitė bei Vilniaus Antakalnio vaikų socialinės globos namų direktorė E. Lotc ir Vilniaus Minties vaikų socialinės globos direktorės pavaduotoja D. Misevičienė.
VšĮ Trakų švietimo centro direktorė N. Lisevičienė


Akimirkos iš mūsų gyvenimo











Kalendorius
BIRŽELIS | Pr | A | T | K | Pn | Š | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
Darbo laikas
Pirmadienis | 8:00 - 17:00 |
Antradienis | 8:00 - 17:00 |
Trečiadienis | 8:00 - 17:00 |
Ketvirtadienis | 8:00 - 17:00 |
Penktadienis | 8:00 - 15:45 |
Šeštadienis | - |
Sekmadienis | - |
Pietų pertrauka | 12:00 - 12:45 |