Naujienos
- ,,Tūkstantmečio mokyklų’’ programoje – 5-ios gimnazijos
- Aptartas ,,Gyvenimo įgūdžių programos’’ įgyvendinimas
- Apie vadovavimą ar ką man reiškia būti vadovu?
- Ar mokytojui svarbu išmokti naudoti dirbtinį intelektą?
- Užgavėnes pasitikome vakarone
- Dirbtinis intelektas. Galimybės ir iššūkiai
- Mąstymo mokyklos mokymai
- Prekyba žmonėmis. Priklausomybės
- Kalėdinis šurmulys palietė ir TAU studentus
- Rytų Lietuvos mokytojų sąjungos nariai aptarė veiklas
- Apdovanoti rašinių ,,Ką man reiškia Lietuvių kalba? nugalėtojai
- Senjorai džiaugiasi ,,Kompleksine kritimų ir traumų prevencijos programa‘‘
- Mokymosi savaitės užbaigimas Kauno Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centre
- Susitikimas su Vytautu Dumbliausku
- ,,Mes kartu: gyvename, mokomės, švenčiame’’
- Džiaugiamės bendryste su Trakų istorijos muziejumi
- Vertinimas dirbant pagal UTA programas
- Ukrainiečiai integruojasi mokydamiesi kalbos, susipažindami su kultūra
- Įstaigos ir Trakų TAU 10-metį sutinkant
- Tobulinosi Vilniaus ikimokyklinių įstaigų meninio ugdymo pedagogai
- Sveikata - svarbiausia...
- Joniškio TAU piknikas Trakuose
- Trakų TAU – Liepojoje
- Kuriame gerą mokyklą: mokymosi sėkmė kiekvienam vaikui
- Kviečiame į projekto ,,Kompleksinės kritimų ir traumų prevencijos programa‘‘ praktinius fizinio aktyvumo užsiėmimus
- Mokymai ukrainiečiams informatyvūs ir savalaikiai
- Rytų Lietuvos mokytojai - Telšiuose
- Kviečiame į ,,Kompleksinę kritimų ir traumų prevencijos programą‘‘
- Kaip veikti, norint stabdyti priklausomybę elektoninėms cigaretėms?
- Trakų gimnazijoje – respublikinė konferencija
- Ar laukiame atostogų?
- Įsijungėme į projektą ,,Dialogų bendruomenės’’
- Respublikinė konferencija ,,Vaikų socializacija žaidybinėje ugdomojoje veikloje’’
- Sveikatą stiprinančių mokyklų banga per Lietuvą
- Tarptautiniame gamtosauginiame projekte – Trakų VDG
- Radvilų rūmų dailės muziejuje
- Kaip kalbėti su mokiniais ir tėvais apie narkotikus?
- Vieno langelio principas suaugusiųjų švietime
- Viltingų šv. Velykų
- Ar žinote kas yra taškavimas?
- Mokomės, tobulėjame, mokome
- Mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymas lietuvių kalbos pamokose
- Kaip išmokyti skaityti spec. poreikių turinčius vaikus?
- Kokybiškas švietimas kiekvienam rajono mokiniui
- Pasirenkime dirbti pagal atnaujintą ugdymo turinį
- Protų mūšis ,,Sidabrinis protas’’
- Mokymai gamtos mokslų mokytojams
- Trijų Karalių šventė – l/d ,,Ežerėlis’’
- Salkininkuose sušvito Kalėdų eglė
- Suaugusiųjų švietimo prieinamumo didinimo link
- Plati šypsena – šviesi galva
- Socialinis pedagogas ikimokyklinėje įstaigoje
- Mokymosi siluetai
- Senjorai savanoriauja ir dalijasi patirtimi su jaunimu
- ,,Lietuvos karaimų istorijos puslapius pavarčius‘‘
- Pažinkime savo rajoną
Pranešimas švietimo centrų vadovams
Publikuota: 2022-02-27 | Autorius: Nijolė Lisevičienė
Šiuolaikinė mokykla turi galimybę ugdymo procesą organizuoti mokyklos pastate bei teritorijoje ir už mokyklos ribų. Daugiausia kalbame apie pirmąjį variantą: pamokos, klasės, edukacinės erdvės viduje ir kieme. Tai geras variantas, bet jis turi trūkumų. Mokomasi savo burbule, nėra galimybės pajusti socialinio gyvenimo, gamtos pulso...
Kalbėsiu apie antrąjį variantą – mokymąsi už mokyklos ribų, kuris, kaip jau minėjau, yra šiuolaikinės mokyklos bruožas. Taigi, viena tokių erdvių, kurią padovanojo grupė savanorių – Camino Lituano kelias.
Nekartosiu, kad šiuolaikinė mokykla ugdymo procesą grindžia mokymosi paradigma, kur ypatingą reikšmę turi patirtinis mokymasis, tiriamoji veikla, dalykų integravimas, įtraukusis ugdymas, naujų edukacinių erdvių panaudojimas. Nors jau pakartojau. Bet kai kartoji ir kartoji, geriau įsimeni.
Prisimenu Camino Lituano žygeivio Evaldo Karaliaus pasakojimą, kaip Camino de Santjago kelyje jį, kaip lokomotyvas, pralenkė mokinių grupė su skanduotėmis, dainomis, vėliavėlėmis. Evaldas pasakojo, kad tą mokinių grupę jau sutiko jau sėdinčius Santjago de Compostela katedroje.
Štai ko mums reikia. Ir čia gali būti didžiulė įvairovė – nuo paprasto žygio iki dalykų integravimo, patyriminio mokymosi metodų taikymo ir vaikų vasaros stovyklų organizavimo.
Štai LSU Kėdainių “Aušros” progimnazijos mokytoja Rūta jau dėlioja atkarpos nuo Paberžės iki Šetenių planą:
Paberžę siejame su istorija (1863 m. sukilimas) ir tikyba/etika (Tėvo Stanislovo palikimas);
- Užupę – su istorija (Karališkas kaimas) ir socialine veikla (vietos bendruomenė);
- Bakainių piliakalnį – su istorija, geografija, matematika;
- Šventybrastį – su istorija (1863 m. sukilimas), daile;
- Šetenius – su literatūra (Česlovas Milošas), filosofija, pilietiškumo ugdymu (Leonidas Donskis).
Tik 15 km., pusdienis ėjimo ir 8 mokomieji dalykai. Plius – visų bendrųjų mokinių kompetencijų ugdymas, pvz.: socialinės kompetencijos ugdymas susitikus su vietos bendruomenės žmonėmis. Plius – refleksija klasių valandėlėse jau grįžus į mokyklą.
Ypač tinkamas laikas – mokslo metų pabaiga, kai pagal ugdymo planą galima ugdymo procesą perkelti už mokyklos ribų.
Rita Pierson sakė, kad mokymas ir mokymasis turi teikti džiaugsmo. Mes galime tapti pirmaisiais, kurie, su mokytojų pagalba, padėtų mokiniams pajusti mokymosi džiaugsmą tokioje netradicinėje erdvėje.
Padėkime mokytojams sumokyklinti Camino Lituano kelią, kuriame mūsų vaikai pajustų mokymo ir mokymosi džiaugsmą.
Ką manote?
Akimirkos iš mūsų gyvenimo
VšĮ Trakų švietimo centras
Kalendorius
KOVAS | Pr | A | T | K | Pn | Š | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Darbo laikas
Pirmadienis | 8:00 - 17:00 |
Antradienis | 8:00 - 17:00 |
Trečiadienis | 8:00 - 17:00 |
Ketvirtadienis | 8:00 - 17:00 |
Penktadienis | 8:00 - 15:45 |
Šeštadienis | - |
Sekmadienis | - |
Pietų pertrauka | 12:00 - 12:45 |