Naujienos
- Joniškio TAU piknikas Trakuose
- Trakų TAU – Liepojoje
- Kuriame gerą mokyklą: mokymosi sėkmė kiekvienam vaikui
- Kviečiame į projekto ,,Kompleksinės kritimų ir traumų prevencijos programa‘‘ praktinius fizinio aktyvumo užsiėmimus
- Mokymai ukrainiečiams informatyvūs ir savalaikiai
- Rytų Lietuvos mokytojai - Telšiuose
- Kviečiame į ,,Kompleksinę kritimų ir traumų prevencijos programą‘‘
- Kaip veikti, norint stabdyti priklausomybę elektoninėms cigaretėms?
- Trakų gimnazijoje – respublikinė konferencija
- Ar laukiame atostogų?
- Įsijungėme į projektą ,,Dialogų bendruomenės’’
- Respublikinė konferencija ,,Vaikų socializacija žaidybinėje ugdomojoje veikloje’’
- Sveikatą stiprinančių mokyklų banga per Lietuvą
- Tarptautiniame gamtosauginiame projekte – Trakų VDG
- Radvilų rūmų dailės muziejuje
- Kaip kalbėti su mokiniais ir tėvais apie narkotikus?
- Vieno langelio principas suaugusiųjų švietime
- Viltingų šv. Velykų
- Ar žinote kas yra taškavimas?
- Mokomės, tobulėjame, mokome
- Mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymas lietuvių kalbos pamokose
- Kaip išmokyti skaityti spec. poreikių turinčius vaikus?
- Kokybiškas švietimas kiekvienam rajono mokiniui
- Pasirenkime dirbti pagal atnaujintą ugdymo turinį
- Protų mūšis ,,Sidabrinis protas’’
- Mokymai gamtos mokslų mokytojams
- Trijų Karalių šventė – l/d ,,Ežerėlis’’
- Salkininkuose sušvito Kalėdų eglė
- Suaugusiųjų švietimo prieinamumo didinimo link
- Plati šypsena – šviesi galva
- Socialinis pedagogas ikimokyklinėje įstaigoje
- Mokymosi siluetai
- Senjorai savanoriauja ir dalijasi patirtimi su jaunimu
- ,,Lietuvos karaimų istorijos puslapius pavarčius‘‘
- Pažinkime savo rajoną
- Ar svarbu mokytojui jo įvaizdis?
- Strateginiam planavimui – didesnį dėmesį
- Vilniaus ikimokyklinių įstaigų projektas ,,Muzikinis spektras’’
- Tobulėja ir fiziškai, ir dvasiškai
- Kviečiame į Trakų TAU gretas
- ,,Lietuvos karaimų istorijos puslapius pavarčius‘‘
- Kuriame gerą mokyklą: įtraukiojo ugdymo link
- Trakų r. gyvenančių ukrainiečių vaikai mokosi lietuvių kalbos
- Profesiniam ir tęstiniam suaugusiųjų mokymuisi – reikia didesnio dėmesio
- Nuostabi popietė su A. Makejevu
- Projektinio darbo patirtimi dalinomės su Ukrainos universitetu
- Lankėmės jaukiame Saulės mieste – Šiauliuose
- Pasirenkime VP (Viešųjų pirkimų) testui
- Kad auklytės kurtų sveiką ir saugią aplinką ugdytiniams
- Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo institucijų kaitos veiksniai ir kryptys
- Vyresniojo amžiaus žmonių mokymosi galimybės
- Rinkimės laimingą gyvenimą
- Kūrybinėse dirbtuvėse
- Tūkstantmečio mokyklos – kur link?
- Pasidalinta Mąstymo mokykos kūrimo gerąja patirtimi
- Medininkai, Jašiūnai, Šalčininkai....
- IV-asis muzikos ir teatro festivalis ,,Pasakų šalis-2022‘‘
- Mokosi matematikai
- Mokymai ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams
- Šiuolaikinė pamoka, kokia ji?
- ,,Nuo uždavinio iki rezultato pamatavimo‘‘
- Keliavome po Alytaus kraštą
- Fizinis aktyvumas 55+
- Mentorystė švietimo įstaigose
- Grupinės konsultacijos - efektyvaus bendravimo principai
- Neužbaigta konferencija su Ukraina
- Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo turinio atnaujinimas
- Pranešimas švietimo centrų vadovams
- Kviečia Šv. Jokūbo kelias ,,Camino Lituano’’
- Andragogus pasiekė stalo knyga
- Geografai tyrinėjo Žemę su Rytu Šalna
- Vaikų ugdymas priešmokykliniame amžiuje
Tautinių mažumų ikimokyklinukų, priešmokyklinukų ir pradinukų pedagogus, mokysiančius lietuvių kalbos – kviečiame į mokymus!
Publikuota: 2021-04-26 | Autorius: Nijolė Lisevičienė
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija parengė Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo Nr. I-1489 30 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (Nr. XIIIP-3133920, patvirtintą 2020-11-05), kuriuo siekiama įgyvendinti Valstybinės kalbos politikos 2018–2022 metų gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Seimo 2018 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. XIII-1318 „Dėl Valstybinės kalbos politikos 2018–2022 metų gairių“, 48.2 papunkčio nuostatą sudaryti sąlygas stiprinti lietuvių kalbos mokymą tautinių mažumų mokyklose, vykdančiose ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas bei siekti, kad vaikai, kuriems lietuvių kalba nėra gimtoji, kuo anksčiau pradėtų mokytis valstybinės kalbos.
Įsigaliojus šioms Švietimo įstatymo pataisoms, tautinių mažumų mokyklose, vykdančiose ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas nuo 2021 metų rugsėjo 1 dienos turi būti skiriama ne mažiau kaip 5 valandos per savaitę ugdymui lietuvių kalba, o mokantys pedagogai – baigę 40 akad. val. mokymus.
Siekiama, kad vaikai, kuriems lietuvių kalba nėra gimtoji, kuo anksčiau pradėtų mokytis valstybinės kalbos. Nacionalinės švietimo agentūros parengtos Kvalifikacijos tobulinimo programos padės pedagogams įsigilinti į vaiko kalbos raidą, svarbiausius vaikų antrosios kalbos ugdymo principus, dvikalbystės (daugiakalbystės) ypatumus, ugdymo turinį (integralumo aspektus, metodus, priemones, inovacijas, įtraukiosios aplinkos kūrimo galimybes, vaikų pasiekimus, antrosios kalbos mokymo(-si) proceso dalyvių sąveiką), galimus mokymo(-si) organizavimo modelius. Mokymosi Programa įgalins pedagogus realizuoti lietuvių kalbos ugdymo turinį; sustiprins pedagogų nuostatas ir gebėjimus integruoti visų sričių ugdymą; sustiprins nuostatas atsižvelgti į vaikų ugdymosi poreikių įvairovę, jų tėvų lūkesčius, mokyklų galimybes; remiantis naujausia metodine medžiaga, leis susipažinti su inovacijomis kalbos ugdymo srityje; paskatins pedagogus reflektuoti ir įsivertinti savo patirtį, ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikų, besimokančių tautinių mažumų mokyklose, lietuvių kalbos gebėjimus, tobulėti.
MP nagrinėjami šie klausimai: Kokia kalbinės vaiko kompetencijos svarba? Kas būdinga vaiko kalbos raidai? Kas būdinga dvikalbystei (daugiakalbystei) vaikystėje? Kokie yra antrosios kalbos ugdymo ankstyvojoje vaikystėje principai? Kokie tikslai ir uždaviniai keliami? Koks ugdymo turinys numatomas? Kaip ugdoma antroji kalba ankstyvojoje vaikystėje? Kokie metodai taikomi? Kokios priemonės naudojamos? Kokios inovacijos svarbios šiandien? Kaip galima organizuoti antrosios kalbos mokymo(-si) procesą? Kaip padėti kiekvienam vaikui? Kaip taikyti įtraukiojo ugdymo nuostatas? Kaip vertinti vaikų pasiekimus ir pažangą, mokantis lietuvių kalbos? Kokia aplinka palanki lietuvių kalbos mokymui(-si)? Kaip išnaudoti ugdymo grupėje ir lauke galimybes? Kaip šeima gali tapti ištekliumi vaikų lietuvių kalbos mokymui(-si)? Kaip bendradarbiauti su kolegomis, ugdant tautinių mažumų ikimokyklinio amžiaus vaikų lietuvių kalbos gebėjimus? MP sudaro: auditorinis darbas (teorinės paskaitos (8 akad. val.), praktinės užduotys (8 akad. val.), savarankiškas darbas (24 akad. val.) – iš viso 40 akademinių valandų. MP bus vykdoma 16 kontaktinių ir 24 nekontaktines valandas, nuosekliai išdėstant temas ir integruojat užduotį, atliekamą namuose (po pirmos dienos). Programa gali būti vykdoma ir nuotoliniu būdu: 2 sesijos, tarp sesijų vienos/dviejų savaičių tarpas savarankiškam darbui atlikti.
Mokymus veda kompetetingi lektoriai praktikai: Rūdiškių gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Zita Bartkevičienė; Trakų l/d ,,Obelėlė‘‘ ir ,,Ežerėlis‘‘ logopedė metodininkė Ramunė Raudonienė, vaikų psichoterapeutė Jolanta Karvelienė.
Apie tikslesnes mokymų datas informuojame savivaldybės švietimo skyriaus renginių plane, siunčiame informaciją į įstaigas.
Nuotraukose – mokymų akimirkos.



Akimirkos iš mūsų gyvenimo












Kalendorius
SPALIS | Pr | A | T | K | Pn | Š | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Darbo laikas
Pirmadienis | 8:00 - 17:00 |
Antradienis | 8:00 - 17:00 |
Trečiadienis | 8:00 - 17:00 |
Ketvirtadienis | 8:00 - 17:00 |
Penktadienis | 8:00 - 15:45 |
Šeštadienis | - |
Sekmadienis | - |
Pietų pertrauka | 12:00 - 12:45 |