Naujienos
- “Lenkijos – Lietuvos istorijos festivalis” mokė pažinti paveldą
- RLMS valdybos posėdis Trakuose
- Dalyvavome V-ojoje universiadoje Druskininkuose
- Turininga TAU studentų diena
- TAU studentai - Lenkijoje
- Trakų Vytauto Didžiojo bendruomenėje – LR Prezidentas
- Įtraukusis ugdymas dėmesio centre
- Pasirašėme bendradarbiavimo sutartį
- Atostogas pasitinkant
- Įgyvendiname ,,Įtraukiojo ugdymo pagrindų programą’’
- Medeiniečiai tarptautiniame projekte Lenkijoje
- STEAM mokymai vilkaviškiečiams
- Bendradarbiavimas su Istorijos muziejumi - džiugina
- Trakų TAU - Telšiuose
- ,,Patirčių slėnyje‘‘ - mokymasis kitaip
- Susipažinti su rajono įstaigomis – smagu ir naudinga
- Sveikatos kabinetas – erdvė sveikatinimui ir prevencijai
- Diegiame atnaujintą ugdymo turinį ikimokykliniame ugdyme
- ,,Žaidžiame muziką’’
- Kaip pasirengti ikimokyklinių įstaigų veiklos kokybės išoriniam vertinimui?
- ,,Tu skambėk, stebuklingas ir didis‘‘ (B.Brazdžionis)
- Gera komanda – sėkmės garantas
- Lentvario l/d ,,Šilas – respublikinė konferencija
- Trakų TAU į Vilnių – iš paukščio skrydžio
- ,,Tūkstantmečio mokyklų’’ programoje – 5-ios gimnazijos
- Aptartas ,,Gyvenimo įgūdžių programos’’ įgyvendinimas
- Apie vadovavimą ar ką man reiškia būti vadovu?
- Ar mokytojui svarbu išmokti naudoti dirbtinį intelektą?
- Užgavėnes pasitikome vakarone
- Dirbtinis intelektas. Galimybės ir iššūkiai
- Mąstymo mokyklos mokymai
- Prekyba žmonėmis. Priklausomybės
- Kalėdinis šurmulys palietė ir TAU studentus
- Rytų Lietuvos mokytojų sąjungos nariai aptarė veiklas
- Apdovanoti rašinių ,,Ką man reiškia Lietuvių kalba? nugalėtojai
- Senjorai džiaugiasi ,,Kompleksine kritimų ir traumų prevencijos programa‘‘
- Mokymosi savaitės užbaigimas Kauno Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centre
- Susitikimas su Vytautu Dumbliausku
- ,,Mes kartu: gyvename, mokomės, švenčiame’’
- Džiaugiamės bendryste su Trakų istorijos muziejumi
- Vertinimas dirbant pagal UTA programas
- Ukrainiečiai integruojasi mokydamiesi kalbos, susipažindami su kultūra
- Įstaigos ir Trakų TAU 10-metį sutinkant
- Tobulinosi Vilniaus ikimokyklinių įstaigų meninio ugdymo pedagogai
- Sveikata - svarbiausia...
- Joniškio TAU piknikas Trakuose
- Trakų TAU – Liepojoje
- Kuriame gerą mokyklą: mokymosi sėkmė kiekvienam vaikui
- Kviečiame į projekto ,,Kompleksinės kritimų ir traumų prevencijos programa‘‘ praktinius fizinio aktyvumo užsiėmimus
- Mokymai ukrainiečiams informatyvūs ir savalaikiai
- Rytų Lietuvos mokytojai - Telšiuose
- Kviečiame į ,,Kompleksinę kritimų ir traumų prevencijos programą‘‘
- Kaip veikti, norint stabdyti priklausomybę elektoninėms cigaretėms?
- Trakų gimnazijoje – respublikinė konferencija
Mąstymo mokyklos mokymai
Publikuota: 2024-01-19 | Autorius: Regina Bartusevičienė, TVDG direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Kai reflektuojantis mokytojas sustoja, jis pamato vertikaliąją ugdymo ir ugdymosi prasmę - ateina suvokimas, kad darbas klasėje yra esminis, kad su savo mokiniais dirbama atsakingai, kad profesionalus lygis kilstelėjamas kasdien. Bet kai vyksta kolegialus mokymasis, mokytojas (vaikvedys, auklėtojas) esminį darbą – pamoką - keičia kuo kitu- dalinimusi su kitais. Tas dalinimasis, užuot išblėsdamas kaip koks kitas procesas, sugrįžta į mus, dar labiau spindėdamas. Tokia sparnuota fraze norėtume pristatyti mokymus, sausio 2-4 dienomis vykusius Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijoje. Mokymus padėjo organizuoti VšI Trakų švietimo centras (direktorė Nijolė Lisevičienė). 2024 metais sausio 2 dieną Mąstymo mokyklos mokymuose dalyvavo ir svečiai - Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos mokytojai. 30 mokytojų, susiskirstę į 4 grupeles, prisijungė prie mokymų. Ši gimnazija savo darbe taip pat taiko mąstymo žemėlapius.
Kodėl mokymai?
Kai 2023 metais balandį JK Ekseterio universitetas Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijai patvirtino ,,Mąstymo mokyklos“ statusą, mokytojai kartu savo mokiniais įsipareigojo laikytis nuostatos ir toliau dirbti sutelktai, laikantis susitarimų, vystant kognityvinį bei kritinį mąstymą. Gimnazija yra gyvas organizmas, besikeičiantis, kasmet išleidžiantis abiturientų kartą ir priimantis penktų klasių mokinius. Tą gyvą organizmą palaiko strateginis tikslas, bendra vizija, prioritetų nustatymas, susitarimų laikymasis. Vyksta ir mokinių, ir mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kaita. Mąstant apie kolektyvo brandą, stiprybes bei tobulintinas sritis ir buvo sumanyta per mokinių žiemos atostogas organizuoti gerosios patirties sklaidą apie Mąstymo mokyklos įpročius ir įrankius. Direktorė Jolanta Martyncevienė, anonsavusi būsiantį renginį, kalbėjo apie tinkamą Mąstymo mokyklos įrankių taikymą, apie naujų kolegų įsitraukimą į šios koncepcijos palaikymą, apie praktines patirtis, apie gerų ir paveikių metodų žinomumą.
Mokytojai ir pagalbos mokiniui specialistai buvo suskirstyti į 4 grupes, lektoriai buvo gimnazijos mokytojai. Kai kurie lektoriai šį darbą pradėjo ,,palaikymo“ komandoje, stovėjo prie Mąstymo mokyklos ištakų, kiti įsijungė vėliau, supratę ir įsisąmoninę Mąstymo mokyklos koncepciją.
8 mokytojai parengė medžiagą ir vedė mokymus apie Mąstymo mokyklos įrankių ir įpročių taikymą. Lina Garčinskienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, ir Ingrida Matijošaitytė, geografijos mokytoja, nagrinėjo mąstymo raktus. Dovilė Žigienė, matematikos ir informacinių technologijų mokytoja, ir Irina Knelsienė, anglų kalbos mokytoja, kalbėjo apie mąstymo įpročius. Sigita Misevičienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, ir Sigita Zalitienė, biologijos mokytoja, savo grupei vedė mokymus apie mąstymo žemėlapius. Darius Dumčius, istorijos ir etikos mokytojas, ir Irma Karvelytė - Stankevič, tikybos mokytoja, nagrinėjo de Bono kepurių metodiką. Ko mokytojai mokė? Ko mokytojai- mokiniai išmoko per dvi dienas? Pasitikrino metodiką, pasidomėjo kolegialiai taikomų priemonių veiksmingumu, pasistiprino palaikymo ir skatinimo rekomendacijomis, įsitikino vienodai ir vieningai taikomų Mąstymo mokyklos įrankių ir įpročių paveikumu, analizavo įtaką, turėjusią reikšmės mokinių mokymosi rezultatams, įnešė aiškumo ir ,turbūt, paprastumo, saugumo, nes mokiniai, dirbdami pagal mokytojų siūlomą metodiką, jau žino pačius pagrindinius principus, priemonių taikymo taisykles, tarsi vienoje pamokoje ką tik taikomą įrankį vėl taiko jau kito dalyko pamokoje. Mokiniams tikrai yra saugiau, lengviau, paprasčiau. Todėl sakome, kad nereikia bijoti vienodumo, pasikartojimo, mokymosi organizavimo sudėliojimas į schemas, pasiteisina. Mokytojai džiaugiasi, kad Mąstymo mokyklą kuria lopšelis-darželis ,,Obelėlė“. Taigi, tęstinumas.
Kokios tai patirtys?
Skirtingi lektoriai, skirtingi ir klausytojai. Mokytojai, analizuodami įvykusį renginį, kalbėjo apie visiems žinomas tiesas. Atrodytų, dėstė vienodai: ta pati medžiaga, tos pačios pateiktys, pavyzdžiai, skirstymas į mažas grupeles, užduočių skyrimas, pristatymas, dalinimasis asmenine patirtimi. O koks skirtingas priėmimas, elgesys, užduočių atlikimas ir ,, išsinešimui“ atiduota pridedamoji vertė?
Buvo paneigta liaudies išmintis: savo parapijoj pranašu nebūsi. Mokytojai pasidžiaugė vieni kitais, išgirdo pavyzdžių iš savo ir kolegų pamokų, pasitikrino įrankių ir įpročių metodikos taikymo principus. Pirmus metus dirbantys mokytojai pasijuto stipresni, sėkmingiau ir operatyviau supratę ir įsigilinę į Mąstymo mokyklos koncepciją, padės visiems kitiems įgyvendinti pagrindinį strateginį tikslą - įtvirtinti Mąstymo mokyklą.
Akimirkos iš mūsų gyvenimo
VšĮ Trakų švietimo centras
Kalendorius
SPALIS | Pr | A | T | K | Pn | Š | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Darbo laikas
Pirmadienis | 8:00 - 17:00 |
Antradienis | 8:00 - 17:00 |
Trečiadienis | 8:00 - 17:00 |
Ketvirtadienis | 8:00 - 17:00 |
Penktadienis | 8:00 - 15:45 |
Šeštadienis | - |
Sekmadienis | - |
Pietų pertrauka | 12:00 - 12:45 |