Naujienos
- Lentvario l/d ,,Šilas – respublikinė konferencija
- Trakų TAU į Vilnių – iš paukščio skrydžio
- ,,Tūkstantmečio mokyklų’’ programoje – 5-ios gimnazijos
- Aptartas ,,Gyvenimo įgūdžių programos’’ įgyvendinimas
- Apie vadovavimą ar ką man reiškia būti vadovu?
- Ar mokytojui svarbu išmokti naudoti dirbtinį intelektą?
- Užgavėnes pasitikome vakarone
- Dirbtinis intelektas. Galimybės ir iššūkiai
- Mąstymo mokyklos mokymai
- Prekyba žmonėmis. Priklausomybės
- Kalėdinis šurmulys palietė ir TAU studentus
- Rytų Lietuvos mokytojų sąjungos nariai aptarė veiklas
- Apdovanoti rašinių ,,Ką man reiškia Lietuvių kalba? nugalėtojai
- Senjorai džiaugiasi ,,Kompleksine kritimų ir traumų prevencijos programa‘‘
- Mokymosi savaitės užbaigimas Kauno Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centre
- Susitikimas su Vytautu Dumbliausku
- ,,Mes kartu: gyvename, mokomės, švenčiame’’
- Džiaugiamės bendryste su Trakų istorijos muziejumi
- Vertinimas dirbant pagal UTA programas
- Ukrainiečiai integruojasi mokydamiesi kalbos, susipažindami su kultūra
- Įstaigos ir Trakų TAU 10-metį sutinkant
- Tobulinosi Vilniaus ikimokyklinių įstaigų meninio ugdymo pedagogai
- Sveikata - svarbiausia...
- Joniškio TAU piknikas Trakuose
- Trakų TAU – Liepojoje
- Kuriame gerą mokyklą: mokymosi sėkmė kiekvienam vaikui
- Kviečiame į projekto ,,Kompleksinės kritimų ir traumų prevencijos programa‘‘ praktinius fizinio aktyvumo užsiėmimus
- Mokymai ukrainiečiams informatyvūs ir savalaikiai
- Rytų Lietuvos mokytojai - Telšiuose
- Kviečiame į ,,Kompleksinę kritimų ir traumų prevencijos programą‘‘
- Kaip veikti, norint stabdyti priklausomybę elektoninėms cigaretėms?
- Trakų gimnazijoje – respublikinė konferencija
- Ar laukiame atostogų?
- Įsijungėme į projektą ,,Dialogų bendruomenės’’
- Respublikinė konferencija ,,Vaikų socializacija žaidybinėje ugdomojoje veikloje’’
- Sveikatą stiprinančių mokyklų banga per Lietuvą
- Tarptautiniame gamtosauginiame projekte – Trakų VDG
- Radvilų rūmų dailės muziejuje
- Kaip kalbėti su mokiniais ir tėvais apie narkotikus?
- Vieno langelio principas suaugusiųjų švietime
- Viltingų šv. Velykų
- Ar žinote kas yra taškavimas?
- Mokomės, tobulėjame, mokome
- Mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymas lietuvių kalbos pamokose
- Kaip išmokyti skaityti spec. poreikių turinčius vaikus?
- Kokybiškas švietimas kiekvienam rajono mokiniui
- Pasirenkime dirbti pagal atnaujintą ugdymo turinį
- Protų mūšis ,,Sidabrinis protas’’
- Mokymai gamtos mokslų mokytojams
- Trijų Karalių šventė – l/d ,,Ežerėlis’’
- Salkininkuose sušvito Kalėdų eglė
- Suaugusiųjų švietimo prieinamumo didinimo link
- Plati šypsena – šviesi galva
- Socialinis pedagogas ikimokyklinėje įstaigoje
- Mokymosi siluetai
- Senjorai savanoriauja ir dalijasi patirtimi su jaunimu
- ,,Lietuvos karaimų istorijos puslapius pavarčius‘‘
- Pažinkime savo rajoną
Projekto ,,Ugdymas karjerai’’ darbo grupė – Vokietijoje
Publikuota: 2013-12-01 | Autorius: Nijolė Lisevičienė
,,Ugdymas karjerai’’,- tai projektas, kurį įgyvendina Lietuvos vaikų fondas, kurio partneriais esame jį įgyvendinant. Projekto tikslas – suteikti globos namų auklėtiniams, socialinės rizikos grupei priklausantiems moksleiviams trūkstamų socialinių žinių ir darbinių įgūdžių, gebėjimų tinkamai pasirengti profesinei karjerai, mokėti ,,sugyventi’’, dirbti kolektyve. Mūsuose nėra stiprių ryšių ir bendradarbiavimo tarp globos įstaigų, vietos bendruomenių bei verslo įstaigų, todėl pirmieji darbiniai žingsniai tokiems asmenims būna sunkūs ir nesėkmingi.
Grupė projekte dirbančių ir savanoriaujančių asmenų lapkričio 3-8 dienomis lankėsi Vokietijos Erfurto miesto socialinėse įstaigose ir domėjosi taikomomis praktikomis ir sukaupta gerąja patirtimi parengiant šios tikslinės grupės narius darbui ir profesinei karjerai.
Dalykinėje komandiruotėje mūsų rajoną atstovavome net tryse: Aukštadvario žemės ūkio mokyklos socialinė pedagogė, profesijos mokytoja Nijolė Zubrickienė, Lentvario vaikų globos namų darbuotoja Vaida Juškauskaitė ir aš, VšĮ Trakų švietimo centro direktorė N. Lisevičienė. Aplankėme nemažai įstaigų, bet didžiausią įspūdį paliko darbas su moksleiviais, atsidūrusiais ties iškritimo iš mokyklos riba ir ikiprofesinis mokymas.
Ne paslaptis, kad yra mokinių, kurie dėl problemų šeimoje, dėl tarpusavio santykių, galiausiai dėl nenoro ką nors veikti, praleidžia vis daugiau pamokų. Tokie mokiniai iš visų mokyklų nukreipiami į specialų centrą, kuriame su jais dirba tam parengti socialiniai darbuotojai, o darbas vyksta ir individualiai, ir nedidelėse grupelėse. Šiuo metu centrą lanko 15 jaunesnių ir 8 vyresni moksleiviai, o su jais dirba 9 etatiniai darbuotojai. Mokiniai turi 15 savaitinių pamokų ir mokosi tam tikrų dalykų, bet daugiau laiko skiriama praktinei veiklai, bendravimui, mokomi naudotis tam tikra dienos maitinimui skirta pinigų suma, nusipirkti produktų, parengti pusryčius, pietus. Ugdoma atsakomybė, savarankiškumas. Taip sprendžiamos socialinės rizikos grupės moksleivių, klasės, kurioje dėl jo kyla problemų, jų tėvų, mokyklos, o kartu ir bendruomenės problemos. Juk nuo to, ar jie mokysis ar atsidurs gatvėje, priklausys visos šalies saugumas, ateitis. Centrą finansuoja Jaunimo ir Švietimo tarnybos.
Antras, įdomus dalykas, tai ikiprofesinis mokymas,( kitaip – profesinio pasirengimo mokykla) vykstantis panašioje į profesines mokyklas bazėje, kur nemotyvuotiems, nežinantiems kokią specialybę rinktis ir nenorintems mokytis moksleiviams sudaromos sąlygos per metus laiko save išbandyti dviejose, trijose specialybėse, pasirenkant iš siūlomų 30-ies, susipažįstant su to darbo praktine puse. Yra glaudūs ryšiai su didelėmis įmonėmis, kuriose atlieka praktiką. Dirbti šioje mokykloje gali tik įgiję profesinės reabilitacijos kvalifikaciją.
Įdomu buvo susitikt su socialiniais pedagogais, dirbančiais su gatvės vaikais, išgirst jų potyrius, nuomonę, apsilankyti Carito dienos centre, vaikų globos namuose, kurių dauguma- nedideli, besirūpinantys 20-ia – 25-iais asmenimis. Iš mieste esančių 6 vaikų globos namų, tik vieni – valstybiniai.
Ypatingai didelį įspūdį paliko savivaldybės bei įmonių , kurios gyventojams teikia šilumą, elektrą, vandenį, bei kitas paslaugas bendras siekis, kad gyventojai neįklimptų į dideles skolas, neprarastų butų, būtų mokūs. Yra įsteigti ir išlaikomi socialinių darbuotojų etatai, kurie prižiūri, kontroliuoja kaip tokios šeimos naudoja gautas lėšas, padeda jas racionaliai paskirstyti, o esant reikalui, laiku kreipiasi į socialines įstaigas dėl papildomų išmokų. Manau, kad tokia praktika galėtų pasinaudoti ir mūsų šalies savivaldybės kartu su paslaugas teikiančiomis įstaigomis.
Detaliau susipažinę su Vokietijos socialinio darbo sistema galime teikti, kad LVF projektas ,,Ugdymas karjerai’’ yra savalaikis ir sprendžia itin svarbias ne tik moksleiviams, bet ir visiems piliečiams svarbias problemas.
Pirmoje nuotraukoje: trakietės N. Zubrickienė (pirma iš kairės), N. Lisevičienė (antra iš dešinės). Antroje nuotraukoje: iš dešinės LEU soc. mokslų daktarė A. Kaušylienė, trakietės N. Zubrickienė, N.Lisevičienė, V. Juškauskaitė bei Vilniaus Antakalnio vaikų socialinės globos namų direktorė E. Lotc ir Vilniaus Minties vaikų socialinės globos direktorės pavaduotoja D. Misevičienė.
VšĮ Trakų švietimo centro direktorė N. Lisevičienė
Akimirkos iš mūsų gyvenimo
VšĮ Trakų švietimo centras
Kalendorius
KOVAS | Pr | A | T | K | Pn | Š | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Darbo laikas
Pirmadienis | 8:00 - 17:00 |
Antradienis | 8:00 - 17:00 |
Trečiadienis | 8:00 - 17:00 |
Ketvirtadienis | 8:00 - 17:00 |
Penktadienis | 8:00 - 15:45 |
Šeštadienis | - |
Sekmadienis | - |
Pietų pertrauka | 12:00 - 12:45 |